CONTACT

Textmetrics

‘We worden nu echt gevonden door de mensen die we zoeken’

Een begrijpelijke tekst schrijven die iedereen aanspreekt: voor veel mensen is dat al een grote uitdaging. En moet het dan ook nog een genderneutrale tekst worden op B1-niveau, met een specifieke tone of voice? Dan blijft de cursor vaak vertwijfeld op een verder leeg scherm knipperen. Hulp daarbij komt nu uit een verrassende hoek. Zo biedt Textmetrics een op AI-technologie gebaseerde contentcreatietool die zich heeft gespecialiseerd in mensgerichte teksten. En het team van dofollow helpt om die schrijfrobot onder de aandacht van de juiste mensen te brengen, zowel in het binnen- als buitenland.

Digitale marketingtechnieken inzetten om een op AI-technologie gebaseerde schrijftool te promoten: welkom in het automatiseringstijdperk! Daarbij is het goed om te weten dat er bij dit alles toch ook nog aardig wat mensenwerk komt kijken. “Het genereren en herschrijven van teksten gebeurt op basis van onze eigen algoritmes en data, maar voor de branding en tone of voice hebben we wel eerst input van de klant nodig. Dat houdt in dat iemand van ons in gesprek gaat met de klant om te horen wat binnen die organisatie de schrijfregels zijn en welke toonzetting ze hanteren. Die informatie voegen collega’s vervolgens toe aan de software. Het is dus echt een samenwerking van technologie en mensen”, benadrukt Rebecca.

Begrijpelijke taal
Dat is meteen een mooi bruggetje naar dofollow, want ook daar gaat het om human-machine-teamwork. Zo is er voor een geautomatiseerde marketingcampagne toch altijd veel menselijk denkwerk nodig. “Zelf heb ik een marketingachtergrond, dus op dat vlak kan ik alles goed volgen, maar het gebeurt soms ook dat het heel technisch wordt”, geeft Rebecca aan. “Bijvoorbeeld bij aanpassingen van de websitestructuur. Maar daarvoor heeft dofollow handige instructies gemaakt, waarbij stapsgewijs en in begrijpelijke taal wordt uitgelegd wat we moeten doen. En als ze het tijdens een overleg over iets ingewikkelds hebben en ik aangeef dat ik het niet meer kan volgen, lukt het ze ook altijd om dat dan op zo’n manier uit te leggen dat ik me daarna een stuk slimmer voel.”

"Ze weten wat ze doen, zijn betrouwbaar en ook nog eens heel gemakkelijk in de omgang"

— Rebecca Hornig

Textmetrics
Textmetrics

Rebecca Hornig

Rebecca Hornig, marketeer bij Textmetrics

Textmetrics

Wij geloven dat je door te schrijven mensen van over de hele wereld met elkaar kunt verbinden. De lijn tussen goed en slecht schrijven is dun, en woorden kunnen verbinden of juist afstand creëren. Daarom zijn we er voor inclusie, om mensen met elkaar te verbinden en uitsluiting te voorkomen. Ons doel is om de hele wereld aan te spreken en iedereen daarbij te betrekken.

De kunst van het weglaten
In het begin is zo’n samenwerking altijd even aftasten. Textmetrics was op zoek naar een partij die kon helpen om een goede basis voor de website neer te zetten. “In ons enthousiasme hadden we al veel verschillende teksten geschreven”, weet Rebecca nog goed. “Maar we kregen er niet echt grip op. Omdat we veel verschillende doelgroepen kunnen bedienen, vonden we het lastig om te bepalen op welke zoekwoorden we ons moesten richten. Tijdens de samenwerking met dofollow hebben we geleerd om te focussen en vooral niet te veel op onze website te proppen. De kunst van het weglaten dus. Daarbij kwamen we erachter dat vrij simpele aanpassingen van landing pages al een enorm verschil maken. Het gaat dan om echt kleine dingen, zoals het net iets anders formuleren van een zin of een button op een net iets andere plek zetten. Dat wil overigens niet zeggen dat dofollow zich alleen op kleine zaken richt. Als het nodig is, gooien ze met hetzelfde gemak een pagina volledig om.”

Internationale ambities
Tot voor kort lag de marketingfocus van Textmetrics vooral op de Benelux en Duitsland. Ondertussen stonden de plannen voor Groot-Brittannië en Scandinavië op een lager pitje. Maar dat gaat nu snel veranderen, benadrukt Rebecca: “Samen met dofollow kijken we wat er nodig is om ook daar voet aan de grond te krijgen. Best een grote uitdaging. Maar ik heb er alle vertrouwen in. Het is me namelijk wel duidelijk geworden dat ze het bij dofollow juist leuk vinden om oplossingen te vinden voor ingewikkelde problemen. Ze weten wat ze doen, zijn betrouwbaar en ook nog eens heel gemakkelijk in de omgang. Daarbij levert hun aanpak concrete resultaten op: we worden nu echt gevonden door de mensen die we zoeken.”

"De aanpak van dofollow levert concrete resultaten op"

— Rebecca Hornig

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01