CONTACT

Spectrum

Het voelt alsof we collega’s zijn’

Wat Spectrum precies doet? De experts van die stichting kunnen daar met veel passie over praten. Zo ook marketingmedewerker Ellenore Blekman. Zij kent genoeg aansprekende voorbeelden die duidelijk maken wat voor mooie dingen er gebeuren als inwoners actief bij maatschappelijke vraagstukken worden betrokken. Die verhalen vallen allemaal onder het kopje inwonersparticipatie. Het lastige van die term is alleen dat mensen daar niet zo snel een duidelijk beeld bij hebben. Kortom: een interessante online-marketing-uitdaging.

“Ik kom uit de commerciële hoek. Zo werkte ik hiervoor als SEO-copywriter voor een webshop, waar ik me vooral bezighield met productbeschrijvingen”, zegt Ellenore om het verschil met haar huidige werk bij Spectrum te benadrukken. “We hebben hier zo’n vijftig collega’s die zich een groot deel van hun tijd bezighouden met het organiseren, begeleiden en in goede banen leiden van inwonersparticipatie. Dat doen ze voor verschillende opdrachtgevers: vaak overheden, maar bijvoorbeeld ook woningcorporaties en zorgorganisaties.”

Online makkelijker vindbaar zijn
“Of het nu gaat om een wijk die van het gas af gaat, een project om ervoor te zorgen dat ouderen langer thuis kunnen blijven wonen of het bestrijden van energiearmoede: inwonersparticipatie kan bij veel verschillende uitdagingen helpen om tot duurzame oplossingen te komen. Alleen merken we dat mensen daar niet meteen aan denken als ze op zoek zijn naar een goede manier om een maatschappelijke opgave aan te pakken. Door ervoor te zorgen dat we online makkelijker te vinden zijn, kunnen we meer mensen kennis laten maken met de principes achter inwonersparticipatie.”

Waar liggen kansen?
“De grote uitdaging voor ons is dat elk inwonersparticipatietraject anders is”, vervolgt ze. “We hebben te maken met talloze thema’s en vraagstukken. Er komt ontzettend veel bij kijken. Heel complex dus. Daarbij hebben onze collega’s ook nog eens allemaal hun eigen ideeën over wat belangrijk is en waar de kansen voor nieuwe opdrachten liggen. Dat alles maakt de online marketing superingewikkeld. Want waar moeten we ons het meest op focussen? Wat sluit goed aan bij ons aanbod? En waar liggen de grootste kansen?”

"dofollow communiceert altijd op een open en transparante manier en denkt actief met ons mee"

— Ellenore Blekman

Spectrum
Spectrum

Ellenore Blekman

Marketingmedewerker bij Spectrum

Spectrum

Spectrum is een adviesorganisatie voor maatschappelijke vraagstukken

Inzichten uit data
“dofollow helpt ons vooral om orde te scheppen in de chaos en prioriteiten te stellen voor de online marketing. Dat doen ze niet op gevoel, maar op basis van data die aangeeft waar potentiële opdrachtgevers echt behoefte aan hebben. En we vullen elkaar goed aan: waar ik inhoudelijk goed op de hoogte ben, kijkt het team van dofollow welke onderwerpen zich goed lenen voor onlinecampagnes. Daarbij zetten ze op een slimme manier onze Ad Grants in om zoveel mogelijk mensen te bereiken.”

Strategisch experimenteren
“De samenwerking met dofollow voelt heel vertrouwd”, benadrukt Ellenore. “Dat komt omdat ze altijd op een open en transparante manier communiceren en actief met ons meedenken. Ze verdiepen zich echt in wat we doen en vertalen dat vervolgens zo goed mogelijk naar gerichte online-marketing-acties. En doordat ze alles goed monitoren, weten we precies hoe het gaat en wat aandachtspunten zijn voor de komende periode.”

Korte lijntjes
Emma werkt regelmatig een dagje bij Spectrum. En Ellenore is op haar beurt zo af en toe op het kantoor van dofollow te vinden. “Dat houdt de lijntjes lekker kort. En de sfeer is altijd goed. Het voelt bij dofollow altijd alsof ik onder collega’s ben. Naast het feit dat ze heel goed zijn in hun werk, zijn het gewoon erg prettige mensen om mee samen te werken. Ze zijn gastvrij en ze lachen me ook nooit uit om mijn dart skills”, zegt ze lachend. “Het zal dus vast geen verrassing zijn als ik zeg dat ik heel blij ben met hoe het gaat.”

"Naast het feit dat ze heel goed zijn in hun werk, zijn het gewoon erg prettige mensen om mee samen te werken"

— Ellenore Blekman

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01