CONTACT

SOS events

Zonnig weer op komst? Dan spelen onze marketingcampagnes daar automatisch op in

Toen Erik Kroon in 1996 zijn op bedrijfsuitjes gerichte onderneming startte, stond het internet nog in de kinderschoenen. Adverteren deed hij die eerste jaren nog in de Gouden Gids, dat destijds nog een dik papieren boekwerk was. Een enorm contrast met de manier waarop hij tegenwoordig de verschillende soorten activiteiten (of zeg maar gerust ‘belevenissen’) onder de aandacht van zowel bedrijven als particulieren brengt. Dat doet hij niet allemaal zelf: naast de luxe van een eigen marketingteam krijgt hij momenteel ook de nodige hulp van dofollow.

Een makkelijk te onthouden domeinnaam die meteen aangeeft wat je te bieden hebt: daar worden marketeers altijd blij van. Al snel na de oprichting van zijn bedrijf had Erik dat ook door, en sinds 1998 is hij dan ook de eigenaar van domeinnamen als www.bedrijfsfeest.nl en www.teambuilding.nl. “Daarvoor deed ik de promotie met foldertjes en een vermelding in de Gouden Gids. Maar na de lancering van de websites ging het pas echt snel. In 2005 waren we in Nederland al de grootste aanbieder van outdoor-activiteiten, zoals helikopterdroppings. En ik had toen ook iemand in dienst voor het ontwerpen van ons marketingmateriaal”, blikt hij terug.

Klanten nieuwsgierig maken
Anno 2025 heeft SOS Events een marketingteam dat uit zes personen bestaat. Zij schrijven teksten voor de websites, nieuwsbrieven, socials en emails. “Het is heel prettig dat we dat alles in eigen huis kunnen doen”, geeft Erik aan. “Ons marketingteam weet namelijk precies waar we als merk voor staan en welke sfeer we rondom onze activiteiten willen creëren. Er is ook niets leukers om samen te brainstormen over de storyline van een nieuwe activiteit. Zo hebben we onlangs een nieuwe BV aan ons arsenaal toegevoegd: Kroongeheim BV. Dat is onze ‘geheime locatie’ naast Kroondomein het Loo, met een knipoog naar mijn achternaam. Als verhaal hebben we daarbij verzonnen dat het een locatie is waar koningen uit het verre verleden graag feestjes vierden. Dat roept bij onze klanten meteen de nodige nieuwsgierigheid op.”

"Het is altijd leuk om samen te werken met mensen die bereid zijn om met je mee te denken en die echt passie hebben voor hun werk. En bij dofollow is dat heel duidelijk het geval"

— Erik Kroon

SOS events
SOS events

Erik Kroon

Erik Kroon, eigenaar SOS Events

SOS events

SOS Events BV is sinds 1996 toonaangevend in de evenementen en uitjesbranche in Nederland en daarbuiten.

Een passend marketingverhaal
“De grote uitdaging is om telkens weer iets nieuws te verzinnen dat te vertalen naar een aantrekkelijk aanbod en daar een marketingverhaal omheen te bouwen dat daar helemaal bij aansluit”, vervolgt hij. “Dat is best moeilijk, maar ik vind het superleuk om daarmee bezig te zijn. Als ik geen ondernemer was geworden, was ik zelf misschien wel in de marketing gegaan.”

Alles moet kloppen
Gezien het voorgaande, zal wel duidelijk zijn dat Erik bij het uitbesteden van marketingactiviteiten niet over één nacht ijs gaat. “Als je in de online marketing opeens dingen gaat posten die duidelijk bedoeld zijn om tot meer conversies te komen, maar die qua inhoud en toonzetting niet aansluiten bij wie je als bedrijf bent, dan prikken mensen daar meteen doorheen”, benadrukt hij. “Alles moet kloppen. Bij dofollow zijn ze zich daar ook van bewust. Ze denken altijd goed met ons mee en ze weten inmiddels ook wel dat we niet zomaar in alles meegaan. We weten namelijk heel goed welke verhalen we willen vertellen, wat we uit willen stralen en waar we naartoe willen. Dus als een voorstel voor een marketingcampagne daar niet perfect bij aansluit, gaat dat feest niet door. Maar het moet gezegd: dofollow verrast ons ook regelmatig met oplossingen die echt beter zijn dan wat we in eerste instantie zelf hadden bedacht.”

Dynamische campagnes
Als voorbeeld noemt Erik de eeuwige uitdaging om goed op het weer in te spelen. Zo is een Klimbos op een regenachtige dag een stuk minder populair terwijl indoor-activiteiten het dan juist extra goed doen. Nadat SOS Events dat aspect met dofollow had besproken, gingen zij op zoek naar een manier om daar in de marketingcampagnes rekening mee te houden. Zij schreven een code met een koppeling naar een API die aangeeft hoe groot de kans op zon is voor de komende dagen. Zonnig weer op komst? Dan worden de online marketingcampagnes voor outdoor-activiteiten niet alleen prominenter ingezet, maar worden die advertenties ook nog eens automatisch aangevuld met een tekst die verwijst naar de ideale weersomstandigheden. En gaat het regenen? Dan gebeurt het omgekeerde en worden de campagnes voor indoor-activiteiten automatisch aangepast en extra aangejaagd. “Echt een slimme oplossing”, vindt Erik. “En we zien ook dat het daadwerkelijk tot meer conversies leidt.”

Duidelijke passie
“Het is altijd leuk om samen te werken met mensen die bereid zijn om met je mee te denken en die echt passie hebben voor hun werk”, geeft Erik tot slot nog aan. “En bij dofollow is dat heel duidelijk het geval.”

"Alles moet kloppen. Bij dofollow zijn ze zich daar van bewust."

— Erik Kroon

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01