
Een passend marketingverhaal
“De grote uitdaging is om telkens weer iets nieuws te verzinnen dat te vertalen naar een aantrekkelijk aanbod en daar een marketingverhaal omheen te bouwen dat daar helemaal bij aansluit”, vervolgt hij. “Dat is best moeilijk, maar ik vind het superleuk om daarmee bezig te zijn. Als ik geen ondernemer was geworden, was ik zelf misschien wel in de marketing gegaan.”
Alles moet kloppen
Gezien het voorgaande, zal wel duidelijk zijn dat Erik bij het uitbesteden van marketingactiviteiten niet over één nacht ijs gaat. “Als je in de online marketing opeens dingen gaat posten die duidelijk bedoeld zijn om tot meer conversies te komen, maar die qua inhoud en toonzetting niet aansluiten bij wie je als bedrijf bent, dan prikken mensen daar meteen doorheen”, benadrukt hij. “Alles moet kloppen. Bij dofollow zijn ze zich daar ook van bewust. Ze denken altijd goed met ons mee en ze weten inmiddels ook wel dat we niet zomaar in alles meegaan. We weten namelijk heel goed welke verhalen we willen vertellen, wat we uit willen stralen en waar we naartoe willen. Dus als een voorstel voor een marketingcampagne daar niet perfect bij aansluit, gaat dat feest niet door. Maar het moet gezegd: dofollow verrast ons ook regelmatig met oplossingen die echt beter zijn dan wat we in eerste instantie zelf hadden bedacht.”
Dynamische campagnes
Als voorbeeld noemt Erik de eeuwige uitdaging om goed op het weer in te spelen. Zo is een Klimbos op een regenachtige dag een stuk minder populair terwijl indoor-activiteiten het dan juist extra goed doen. Nadat SOS Events dat aspect met dofollow had besproken, gingen zij op zoek naar een manier om daar in de marketingcampagnes rekening mee te houden. Zij schreven een code met een koppeling naar een API die aangeeft hoe groot de kans op zon is voor de komende dagen. Zonnig weer op komst? Dan worden de online marketingcampagnes voor outdoor-activiteiten niet alleen prominenter ingezet, maar worden die advertenties ook nog eens automatisch aangevuld met een tekst die verwijst naar de ideale weersomstandigheden. En gaat het regenen? Dan gebeurt het omgekeerde en worden de campagnes voor indoor-activiteiten automatisch aangepast en extra aangejaagd. “Echt een slimme oplossing”, vindt Erik. “En we zien ook dat het daadwerkelijk tot meer conversies leidt.”
Duidelijke passie
“Het is altijd leuk om samen te werken met mensen die bereid zijn om met je mee te denken en die echt passie hebben voor hun werk”, geeft Erik tot slot nog aan. “En bij dofollow is dat heel duidelijk het geval.”
"Alles moet kloppen. Bij dofollow zijn ze zich daar van bewust."
— Erik Kroon