Ross Holidays
‘We zijn echt anders dan andere reisorganisaties, en dofollow snapt dat’
Griekenland kent veel populaire vakantieplekken die veel toeristen trekken. Daarnaast zijn er genoeg mooie locaties te vinden voor mensen die op zoek zijn naar iets kleinschaligs. Dat is dan ook de niche waar Ross Holidays zich op richt. En die focus op kleinschalige vakanties moet uiteraard ook duidelijk in de online marketing naar voren komen.
De voorpret voor een vakantie krijgt meteen een extra boost zodra mensen op een website belanden waar bestemmingen op staan die volledig aansluiten bij hun persoonlijke wensen. Ross Holidays weet dat maar al te goed. Op hun website laat deze reisorganisatie dan ook zien hoe veelzijdig Griekenland is en hoe een vakantie daar zou kunnen worden ingevuld. Eilandhoppen? Een wandelvakantie? Tijdens het verblijf in Griekenland een kookworkshop volgen? Een verblijf in een villa met een privézwembad? De zee op een steenworp afstand? Kan allemaal. Er is dus veel te kiezen voor de vakantieganger in spe. En dat alles ook nog eens op idyllische plekken die zich op een veilige afstand bevinden van locaties met wel erg veel vakantiegangers.
Tijd voor een kleiner marketingbureau
Kortom: genoeg mogelijkheden om de voorpret een flinke boost te geven. En dat zonder schreeuwerige advertenties, want dat past niet bij het soort reisorganisatie dat Ross Holidays is. Op hun website zijn dus wel aanbiedingen te vinden, maar dan zonder de toeters en bellen. En datzelfde geldt voor de online marketing-uitingen. Ook die moeten qua strekking en toonzetting goed bij de beoogde doelgroep passen. “Tot een paar jaar geleden werkten we met een marketingbureau dat maar bleef groeien en dat meerdere keren door andere partijen werd overgenomen. Maar de dienstverlening werd daar niet bepaald beter van”, herinnert Sander zich nog goed. “Na de zoveelste overname, besloten we om op zoek te gaan naar een kleiner marketingbureau. Ook weer niet te klein, want het is wel prettig om met een partij samen te werken die meerdere specialismen in huis heeft en die genoeg capaciteit heeft om ook in drukke periodes snel op vragen en verzoeken te reageren.”
"De samenwerking met dofollow is een verademing. Zij houden wel rekening met onze visie en het karakter van ons bedrijf, waarbij ook zij dat als een kracht zien"
— Sander Janssen