NetRom
NetRom ontwikkelt software. En daarvoor schakelen ze programmeurs in Roemenië in. Inmiddels werken er al meer dan 300 mensen bij dit sofwarebedrijf. Een grote partij dus. En daar hoort ook professionele online marketing bij. Maar met wie ga je op dat vlak in zee?
Er kwam een longlist. Daarna een shortlist. En de bureaus en freelancers van die lijst kregen de kans om zich aan NetRom te presenteren. Een pitch dus. “We kregen aardig wat consultancy prietpraat te horen”, vertelt Han. “Zo was er iemand die zei dat je nooit kunt voorspellen wat de resultaten zijn. Hij stelde voor om eerst maar eens zes maanden te beginnen om te kijken wat er gebeurt. Maar dan wel voor 160 euro per uur.”
Een eigen dashboard-tool
“Maar Tim had een heel ander verhaal”, vervolgt Han. “Hij heeft een praktische aanpak. Dat pragmatisme sluit ook heel erg aan bij onze organisatie. Daarbij werd ons meteen duidelijk dat hij veel verstand heeft van online marketing. Dat hij een eigen dashboard-tool heeft ontwikkeld waarmee je precies kunt zien wat de inspanningen opleveren, vonden we ook een verademing. Naast mij was het volledige verkoopteam aanwezig. En we hebben unaniem voor dofollow gekozen.”
The whole shebang
Daarna ging het snel. dofollow optimaliseerde de website (SEO), lanceerde SEA-campagnes met Google Ads en zorgde ervoor dat ook social media een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie van NetRom werd. Kortom: the whole shebang.