Isogoed
In de emailbox van IsoGoed rollen er dagelijks vijf tot tien leads binnen. Automatisch. Het geheim? Adverteren op Facebook en Google. Maar dan wel op zo’n manier dat de ideale klant zich meteen in zo’n advertentietekst herkent.
Aanbellen en de bewoners informeren over de besparing die ze kunnen realiseren als ze zonnepanelen op hun dak zouden plaatsen. Voor IsoGoed is dat nog altijd de meest effectieve manier om nieuwe klanten te werven. “Daarbij werkt ook mond-tot- mondreclame heel goed”, weet Lammert.
Online kansen
Toch begon er op een gegeven moment iets te knagen. “Doordat we niet aan online marketing deden, lieten we kansen liggen. We hebben nog een tijdje leads ingekocht. Maar dan is prijs het belangrijkste”, benadrukt Lammert. “Je moet dan dus eerst nog de nodige weerstand van een potentiële klant zien weg te nemen.”
Doorlopende leadgeneratie
“Als we mensen via een online advertentie een vrijblijvende berekening aanbieden, levert dat ongetwijfeld veel respons op”, voorspelde Tim van dofollow tijdens een kennismakingsgesprek in oktober 2017. Daarna ging het los. Met behulp van Facebook-advertenties startte er een doorlopende leadgeneratiecampagne. Daarnaast verschenen er advertenties op Google.
"Met behulp van Facebook-advertenties startte er een doorlopende leadgeneratiecampagne. Daarnaast verschenen er advertenties op Google."
— Lammert Prakken