Nieuwe start
“Het had geen zin om de bezoekersaantallen van 2022 te vergelijken met de twee voorgaande jaren, omdat de corona-lockdowns in die jaren voor een unieke situatie zorgden. Gamegedrag nam toe, waarschijnlijk omdat er minder alternatieven waren voor vrijetijdsbestedingen. En ouders hadden meer zicht op het gamegedrag van hun kinderen, doordat iedereen meer thuis was. Ik zie de implementatie van de SEO-strategie dan ook als een nieuwe start, waarbij ik er alle vertrouwen in heb dat die aanpak op de langere termijn tot een groei van de bezoekersaantallen gaat leiden. Het prettige daarbij is dat dofollow duidelijke rapportages stuurt en heel transparant communiceert. Als er iets is, plannen ze meteen een belafspraak in. Daarbij helpt het dat ze ook betrokken zijn bij andere websites van het Trimbos-instituut en ze onze organisatie en onze manier van werken dus goed kennen.”
Plannen op het vlak van data-analyse
Gevraagd naar haar wensen, geeft Anouk aan dat ze nog een verbeterslag wil maken voor wat betreft de opbouw van de website. “Dat wil ik gedeeltelijk doen op basis van gebruikersonderzoek, met behulp van interviews en focusgroepen. Daarnaast wil ik ook meer uit kwantitatieve data halen, bijvoorbeeld over hoe de website gevonden en gebruik wordt. Daar kan dofollow, gezien hun expertise, een mooie rol in hebben.”
"Ze zijn ook betrokken bij andere websites van het Trimbos-instituut en kennen onze manier van werken dus goed."
— Anouk Tuijnman