
Verrassende nieuwe inzichten
Experimenteren: dát is toch echt het sleutelwoord bij de samenwerking tussen Cheflix en dofollow. Via A/B-tests wordt gaandeweg steeds duidelijker wat wel en wat juist niet werkt. Regelmatig leidt dat tot nieuwe inzichten. Dankzij de opgedane inzichten lukt het steeds beter om die puzzel snel op te lossen.
Passende kanalen selecteren
Inmiddels is ook duidelijk welke kanalen de beste resultaten opleveren. “Campagnes op Facebook, Instagram en Google Ads doen het over het algemeen prima”, weet Rudie. “We hebben ook wat uitstapjes gedaan, bijvoorbeeld naar Pinterest en Microsoft Ads, maar die campagnes brachten nog niet wat we ervan hadden verwacht. Daarbij helpt het ons enorm dat dofollow ook de technische kennis in huis heeft voor een goede tracking van die campagnes en dat we op de dashboards makkelijk kunnen zien wat de scores zijn van de lopende campagnes.”
Van trials naar trouwe abonnees
En dan zijn er nog de meetings waarbij Rudie samen met het team van dofollow kijkt waar er nog een verdiepingsslag te maken is. “De nadruk lag bij ons de afgelopen periode op het binnenhalen van trials, dus om ervoor te zorgen dat iemand zich aanmeldt om gratis veertien dagen gebruik te maken van Cheflix. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat diegene na die trial ook daadwerkelijk lid wordt en voor langere periode lid blijft. Dus daar, op het werven van trouwe abonnees, gaan we de komende tijd meer aansturen.”
"Het helpt het ons enorm dat dofollow ook de technische kennis in huis heeft voor een goede tracking van campagnes en dat we op de dashboards makkelijk kunnen zien wat de scores zijn van de lopende campagnes."
— Rudie Heinen