CONTACT

Cheflix

‘Altijd op zoek naar mensen die hun kookkunsten naar een hoger niveau willen tillen’

In je eigen keuken leskrijgen van topchefs van over de hele wereld? Dankzij de online masterclasses van Cheflix kan dat. Abonnees hebben toegang tot meer dan 500 videolessen waarin chefs als Björn Frantzén, Gaggan Anand en Dave Pynt hun culinaire geheimen delen. De rol van dofollow hierbij? Op verzoek van Cheflix verzorgen zij de advertentiecampagnes op Google en sociale media. Dat lijkt misschien makkelijk. Want je zou denken dat alleen het tonen van heerlijk ogende gerechten al genoeg is om direct de aandacht te trekken. Maar er komt toch echt meer bij kijken.

Cheflix ontstond in 2021, toen veel horecaondernemers en chefs door de coronapandemie thuis waren komen te zitten. Maar op video’s laten zien hoe je bepaalde gerechten bereidt, behoorde tijdens de lockdowns nog wel tot de mogelijkheden. Er waren genoeg topchefs te vinden die daar wel voor in waren. Goed nieuws voor hobbykoks, want die hebben dankzij de videolessen van Cheflix de mogelijkheid om hun kookkunsten naar een hoger niveau te tillen.

Kwestie van proberen en aanpassen
“Via uiteenlopende advertentiecampagnes proberen we op het juiste moment bij de juiste mensen in beeld te komen. Het is vooraf altijd lastig te zeggen welke advertenties het goed zullen doen. Dat blijft een kwestie van proberen en aanpassen”, geeft Rudie aan. “En dat vraagt om een proces dat gebaseerd is op testen, meten en optimaliseren. Aangezien we een klein marketingteam hebben, vroegen we dofollow om ons te helpen bij het managen van de campagnes. Daarnaast helpen ze ons met server-side tracking en soortgelijke vraagstukken.”

"Via A/B-tests wordt gaandeweg steeds duidelijker wat wel en wat juist niet werkt. Regelmatig leidt dat tot nieuwe inzichten. Dankzij de opgedane inzichten lukt het steeds beter om die puzzel snel op te lossen."

— Rudie Heinen

Cheflix
Cheflix

Rudie Heinen

Rudie Heinen, Head of Marketing & Growth bij Cheflix

Cheflix

Cheflix is het populairste online kookboek wereldwijd. Bij Cheflix leer je koken van de allerbeste chefs ter wereld.

Verrassende nieuwe inzichten
Experimenteren: dát is toch echt het sleutelwoord bij de samenwerking tussen Cheflix en dofollow. Via A/B-tests wordt gaandeweg steeds duidelijker wat wel en wat juist niet werkt. Regelmatig leidt dat tot nieuwe inzichten. Dankzij de opgedane inzichten lukt het steeds beter om die puzzel snel op te lossen.

Passende kanalen selecteren
Inmiddels is ook duidelijk welke kanalen de beste resultaten opleveren. “Campagnes op Facebook, Instagram en Google Ads doen het over het algemeen prima”, weet Rudie. “We hebben ook wat uitstapjes gedaan, bijvoorbeeld naar Pinterest en Microsoft Ads, maar die campagnes brachten nog niet wat we ervan hadden verwacht. Daarbij helpt het ons enorm dat dofollow ook de technische kennis in huis heeft voor een goede tracking van die campagnes en dat we op de dashboards makkelijk kunnen zien wat de scores zijn van de lopende campagnes.”

Van trials naar trouwe abonnees
En dan zijn er nog de meetings waarbij Rudie samen met het team van dofollow kijkt waar er nog een verdiepingsslag te maken is. “De nadruk lag bij ons de afgelopen periode op het binnenhalen van trials, dus om ervoor te zorgen dat iemand zich aanmeldt om gratis veertien dagen gebruik te maken van Cheflix. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat diegene na die trial ook daadwerkelijk lid wordt en voor langere periode lid blijft. Dus daar, op het werven van trouwe abonnees, gaan we de komende tijd meer aansturen.”

"Het helpt het ons enorm dat dofollow ook de technische kennis in huis heeft voor een goede tracking van campagnes en dat we op de dashboards makkelijk kunnen zien wat de scores zijn van de lopende campagnes."

— Rudie Heinen

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01